Burn-outsymptomen – besteedt u er aandacht aan?

Burn-out symptomen lijken gewoon op te duiken. In het begin lijkt het misschien nogal willekeurig. We zijn niet blij met ons werk. We voelen ons niet op ons best. We hebben Burnout klachten een periode van minder dan ons beste werk. We zijn een beetje ontmoedigd. We zitten liever niet in de dagelijkse gesprekken. Misschien willen we weg uit onze huidige situatie.

Dan beginnen we alles aan elkaar te rijgen en begint er een patroon te ontstaan. Deze tekenen van burn-out beginnen ons enigszins te begrijpen.

Dit zijn de vier dingen die stress serieus kan verminderen. Het zijn geen burn-outoorzaken. Ze wijzen op de noodzaak om oorzaken te vinden. Burn-outsymptomen vertellen ons gewoon Viafora forum dat er iets anders aan de hand is. En als je nadenkt over deze tekenen of symptomen, zijn ze volkomen logisch. Deze vier punten geven aan dat er iets is waar we nu goed aan zouden doen voordat er zich ernstige problemen ontwikkelen.

Onthoud dat een of twee van deze dingen op zich niet per se betekenen dat je een burn-out hebt. Het betekent alleen dat je jezelf moet gaan afvragen wat de oorzaken van burn-out voor jou kunnen zijn. Evenmin vertegenwoordigen deze fasen van burn-out. Daar gaat het om bij een burn-out. Er gebeuren allerlei dingen die niet veel zin hebben totdat je het allemaal aan elkaar gaat rijgen.

De vier burn-outsymptomen:

  1. Een verlies van energie – we kunnen een verlies van fysieke, emotionele of spirituele energie voelen. We hebben gewoon niet het opstaan ​​en gaan dat ons normaal kenmerkt. We zijn fysiek, emotioneel of spiritueel moe. Ik herinner me dat ik een tijdje zei dat ik gewoon een vermoeide ziel had. En het gevoel van fysieke vermoeidheid gaat verder dan alleen maar hard werken. Het is iets doordringender. Een vrije dag of een vakantie brengt dat gevoel van nieuw leven niet.
  2. Een verlies van betrokkenheid – we beginnen ons terug te trekken van dingen waar we normaal gesproken bij betrokken zouden zijn. We kunnen ons terugtrekken uit mensen of uit het dagelijkse werk. We drukken bijna een onverschilligheid uit voor projecten, programma’s en doelen die normaal gesproken onze interesses en passies zouden aangaan. We kunnen zelfs merken dat we cynisch worden, geïrriteerd raken of mensen zien als onderbrekingen, terwijl dat helemaal niet het geval is.
  3. Een verlies aan effectiviteit – ons vermogen om net zo effectief te presteren als we ooit deden, komt in gevaar. Onze prestaties lijden eronder. De kwaliteit van ons werk gaat achteruit. We zijn niet zo scherp als we normaal zijn. Onze besluitvorming is niet zo scherp en beslissend. Onze communicatie is onduidelijk en kwalitatief leiderschap ontbreekt. Anderen om ons heen zijn misschien meer gefrustreerd door ons gedrag. Het is niet alleen dat je deze dingen in het algemeen mist, maar je kunt ze ook niet oproepen wanneer je ze nodig hebt.

About the Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may also like these