Wat is Augmented Reality?

Toen ik op de technologieconferentie was, werd het onderwerp Augmented Reality tijdens de technologiesessies rondgestrooid en ik vond het tijd om te kijken hoe dit niet alleen de werkende makelaar maar ook de consument zal beïnvloeden.

Ten eerste, wat is Augmented Reality? Het concept bestaat al sinds het begin van de jaren 90, maar het is pas in de afgelopen 12 maanden dat de technische wereld er helemaal over is gegaan en zonder de aanval van Twitter had je er waarschijnlijk veel meer over gehoord tegen deze tijd. Dus hier is de technische uitleg voor wat het is:

Augmented reality (AR) is een term voor een live direct of indirect beeld van een fysieke, reële omgeving waarvan de elementen worden samengevoegd met (of aangevuld met) virtuele computergegenereerde beelden, waardoor een gemengde realiteit ontstaat. De vergroting is conventioneel in realtime en in semantische context met omgevingselementen, zoals bijvoorbeeld sportuitslagen op tv tijdens een wedstrijd. Met behulp van geavanceerde AR-technologie (bijvoorbeeld het toevoegen van computervisie en objectherkenning) wordt de informatie over de omringende echte wereld van de gebruiker interactief en digitaal bruikbaar. Kunstmatige informatie over de omgeving en de objecten daarin kan worden opgeslagen en opgehaald als een informatielaag bovenop het echte wereldbeeld.

Ok, daar is het, eigenlijk heel simpel, maar wat doet het en hoe kun je het gebruiken in je vastgoedbedrijf. De eenvoudigste manier om uit te leggen hoe de technologie zal werken, is deze: Stel je voor dat een consument kan stoppen voor een huis dat te koop staat en eenvoudig zijn smartphone op het huis richt en binnen enkele seconden alle informatie kan bekijken en opslaan over de vermelding. Van daaruit kan de consument de foto’s bekijken, een video bekijken, de informatie e-mailen en zelfs rechtstreeks contact opnemen met de agent.

Om de technologie in actie te zien, kunt u de website van Layer bezoeken, een op Android gebaseerde applicatie die de GPS-locatie, het digitale kompas en de versnellingsmeter van uw handset gebruikt om geotagged informatie op te roepen en deze over de wereld om u heen te plaatsen.

De iPhone-applicatie voor deze technologie is nu beschikbaar om te downloaden van de iTunes Store, dus u kunt zich het potentieel voorstellen voor de toekomst, en niet alleen onroerend goed zal hiervan profiteren.

Elk bedrijf kan en zal profiteren van deze technologie, stel je voor dat je door een straat loopt op zoek naar een goede plek om te eten, je houdt je mobiele telefoon omhoog zodat het scherm laat zien wat er voor je ligt. Wat je ziet zijn dingen die je eerder niet kon zien, felgekleurde makers die restaurants en bars laten zien, draai de hoek om en je ziet de nieuwe weergave op je scherm, klik op een van de markeringen en je ziet klantrecensies, menu en prijsinformatie. Dit is slechts een klein deel van wat deze technologie kan doen, dus ik hoop dat ik de deur een klein beetje voor je heb geopend.

Hier zit één les in voor de vastgoedsector: blijf niet achter, zorg ervoor dat je op de hoogte blijft van ontwikkelingen en nieuwe technologie zoals deze als deze zich voordoet. Uw eigen toekomst kan er heel goed van afhangen.

About the Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may also like these